Most kolejowy nad Odrą położony między Pomorskiem a Wysokiem doczeka się remontu.
PKP PLK ogłosiła postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest Wykonanie robót budowlanych dla zadania pn.: Rewitalizacja mostu kolejowego w km 35,764 na linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin, realizowanego w ramach projektu Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej.
W ramach tego zadania planuje się wykonanie następujących prac:
- rozbiórkę i odtworzenie ścianek żwirowych na przyczółkach;
- rozbiórkę torowiska na obiekcie i dojazdach do mostu w odległości 40m od mostu;
- demontaż mostownic;
- demontaż trakcji;
- oczyszczenie konstrukcji stalowej przęseł;
- wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowej przęseł;
- wykonanie stref przejściowych za przyczółkami;
- wykonanie napraw oblicówki ceglanej podpór poprzez iniekcję, spoinowanie i uzupełnianie ubytków
cegieł i kamienia;
- wymianę uszkodzonych elementów konstrukcji stalowej;
- oczyszczenie i iniekcja ciosów podłożyskowych;
- oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne łożysk;
- montaż stołków mostownic;
- montaż nowych mostownic na obiekcie i montaż podkładów na dojazdach;
- montaż toru na mostownicach i na podkładach oraz montaż odbojnic;
- montaż blach przeciwwykolejeniowych;
- montaż blach przeciwpożarowych;
- wykonanie elementów stalowych do mocowania pomostu;
- montaż pomostu z krat pomostowych stalowych;
- montaż trakcji kolejowej na nowych wspornikach;
- oczyszczenie i uporządkowanie terenu pod obiektem.
Na realizację zamówienia potencjalny wykonawca będzie mieć czas do 29 września 2022 roku. Termin składania ofert upływa 14 lutego 2020. Jedynym kryterium decydującym o wyborze najkorzystniejszej oferty będzie cena zamówienia.
Informacje podstawowe dotyczące mostu:
Obiekt mostowy leży w ciągu jednotorowej, zelektryfikowanej linii kolejowej nr 358 relacji Zbąszynek – Gubin w km 35,764. Przeszkodą mostu jest rzeka Odra oraz tereny zalewowe. Most składa się z 17 przęseł – 3 przęseł nurtowych o konstrukcji kratowej oraz 14 przęseł zalewowych o konstrukcji blachownicowej. Wszystkie przęsła są swobodnie podparte. Podpory obiektu zostały wykształcone w postaci dwóch masywnych żelbetowych przyczółków oraz 16 masywnych filarów. Przyczółek od strony stacji Gubin oraz wszystkie filary zostały pokryte okładziną z cegły klinkierowej.